Grundlæggende Humanistiske Værdier

Charity For life har implementeret “Grundlæggende humanitære standarder for kvalitet og ansvarlighed“, hvilket betyder, at Charity For Life følger 9 mål, som både organisationen, samarbejdspartnere og individer skal følge for at forbedre kvaliteten og effektiviteten af den hjælp, der tilbydes. De ni mål er reflekteret i Charity For Lifes vedtægter og også vist på nedenstående tekst.

DET DREJER SIG OM FØLGENDE 9 MÅL, SOM SKAL OVERHOLDES AF CHARITY FOR LIFE.

  1. Samfund og mennesker, der er berørt af krise, modtager hjælp, som er passende og relevant for deres behov.
    Kvalitetskriterium: Humanitært hjælp er passende og relevant.
  2. Samfund og mennesker, der er berørt af krisen, har adgang til nødvendig humanitær hjælp på det rigtige tidspunkt.
    Kvalitetskriterium: Humanitært hjælp er effektiv og rettidig.
  3. Samfund og mennesker, der er ramt af krise, må ikke være negativt påvirket og skal være mere forberedt og mindre i fare som følge af den humanitære handling.
    Kvalitetskriterium: Humanitært hjælp styrker den lokale kapacitet og undgår negative effekter.
  4. Samfund og mennesker, der er berørt af krise, kender deres rettigheder og har adgang til information og deltager i beslutninger, der påvirker dem.
    Kvalitetskriterium: Humanitært hjælp er baseret på kommunikation, deltagelse og feedback.
  5. Samfund og mennesker, der er berørt af krisen, har adgang til sikre og lydhøre mekanismer til behandling af klager.
    Kvalitetskriterium: Klager hilses velkommen og behandles.
  6. Samfund og mennesker, der er berørt af krise, får koordineret og supplerende hjælp.
    Kvalitetskriterium: Humanitært hjælp er koordineret og supplerende.
  7. Samfund og mennesker, der er berørt af krise, kan forvente levering af forbedret hjælp på baggrund af, at organisationen lærer af erfaringer og refleksion.
    Kvalitetskriterium: Humanitære aktører lærer og forbedrer sig løbende.
  8. Samfund og mennesker, der er ramt af krise, modtager den hjælp, de har brug for fra kompetent og godt ledet personale og frivillige. Kvalitetskriterium: Personalet understøttes til at gøre deres job effektivt og behandler modtagere retfærdigt og ligeligt.
  9. Samfund og mennesker, der er berørt af krise, kan forvente, at organisationer, der hjælper dem, administrerer ressourcer effektivt og etisk.
    Kvalitetskriterium: Ressourcer administreres og bruges ansvarligt til det bestemte formål.

KLIK HER FOR AT SE FLERE DETALJER

SPONSORER

At styrke vores mission: At hædre vores sponsorer
Registrer dig nu for at forudbestille Ramadan dadelæsker. Vi vil informere dig, når produktet er klar til salg. Venligst efterlad din gyldige e-mailadresse nedenfor.
This site is registered on wpml.org as a development site. Switch to a production site key to remove this banner.